Verzending & Retourneren

Product verzenden en retourneren

Verzending

Verzendvoorwaarden

- Artikelen die op het moment van verzending niet op voorraad zijn, zich in het magazijn van de fabrikant bevinden of geassembleerd moeten worden, kunnen de levertijd van de bestelling verlengen.

- De optie Verzenden met koerier vereist dat de koper thuis is voor de levering. Het telefoonnummer van de klant wordt doorgegeven aan het transportbedrijf.

- De optie Ophalen in de winkel is gratis, maar vereist dat het artikel wordt opgehaald in onze winkel in Barcelona. De klant ontvangt bericht wanneer het artikel kan worden opgehaald.

Verzendkosten

- Verzendkosten zijn onderhevig aan mogelijke wijzigingen als er veranderingen zijn in de bedragen van de transportbedrijven en in de douanerechten en -kosten. In elk van deze gevallen wordt contact opgenomen met de klant voor bevestiging voordat het bedrag wordt berekend.

- Er wordt geen rekening gehouden met eventuele douanekosten naar landen buiten de Europese Unie. In dit geval moet de klant het gevraagde bedrag betalen.

Retourneren

Voorwaarden voor retourzendingen

Accessoires en onderdelen

- Het is essentieel dat het product wordt geretourneerd voordat het wordt geruild of terugbetaald.

- Het geretourneerde artikel moet in dezelfde staat verkeren als waarin het is verzonden. Met de originele verpakking, inclusief garanties, labels en etiketten.

- Als de retourzending te wijten is aan een verzendfout van onze kant, gaan we over tot de volledige terugbetaling van het product en worden de verzendkosten naar onze faciliteiten door ons gedragen. In alle andere gevallen wordt het product geretourneerd in de vorm van een tegoedbon (niet in contanten) en worden de verzendkosten naar onze faciliteiten door de klant betaald.

- Er is een periode van 14 dagen voor het retourneren van het product.

- Als er op het moment van retourneren geen product is waarin u geïnteresseerd bent, wordt de waarde van het product bewaard als tegoed voor onbepaalde tijd, totdat u een product vindt dat u bevalt.

Fietsen

- Het is essentieel om de fiets terug te sturen voordat er geruild of terugbetaald kan worden.

- Als er bij fietsen sprake is van een defect aan een van de onderdelen, wordt dat onderdeel teruggestuurd.

- Al onze fietsen worden voor verzending gecontroleerd. Als er tijdens de montage door de klant onderdelen of componenten van de fiets beschadigd raken, is de klant hiervoor verantwoordelijk en kan er geen restitutie plaatsvinden.

- Het geretourneerde artikel moet in dezelfde staat verkeren als waarin het is verzonden. Met de originele verpakking, inclusief garanties, labels en etiketten.

- Op bestelling geassembleerde fietsen (met door de klant gekozen onderdelen) kunnen niet worden geretourneerd.

- Er geldt een termijn van 14 dagen voor het retourneren van het product.

- Als er op het moment van retourneren geen product is waarin u geïnteresseerd bent, wordt de waarde van het product voor onbepaalde tijd als tegoed voor u bewaard, totdat u een product naar uw wens vindt.

Stappen om te retourneren

1.- Stuur een e-mail naar het adres: info@imbikes.com om aan te geven dat je een retourzending wilt doen.

2.- Wij sturen je een e-mail met de instructies die je moet volgen om de retourzending te voltooien.

3.- Als we het artikel of de artikelen in onze winkel ontvangen, worden ze gecontroleerd en stellen we de klant op de hoogte.